۱۳۹۴ فروردین ۱۲, چهارشنبه

درخت نخل

در كتاب (التهذيب) شيخ طوسى مى‏ گويد: من از بعضى شيوخ كه اسناد آن را ندارم به نحو مرسل شنيدم كه آدم (ع) وقتى كه خداوند او را از بهشت به زمين منازل فرمود، احساس وحشت كرد و از خداوند درخواست نمود تا بعضى از درختان بهشتى را نازل كند تا به واسطه آنها دلخوش باشد، در اين هنگام خداوند درخت نخل را نازل فرمود و او در طول حياتش به آن مأنوس بود و زمانى كه هنگام مرگش فرا رسيد به پسرش گفت: من در طول حياتم به اين درخت مأنوس بودم و مايلم بعد از مرگم نيز با آن مجاور باشم، پس وقتى كه من مردم شاخه ‏اى از آن را بريده و به دو نيمه كن و آن را در كنار من در قبر قرار بده و پسرش چنين كرد و انبياء بعد از او نيز چنين كردند، امّا بعدها اين سنّت در جاهليّت از بين رفت تا اينكه پيامبر اكرم (ص) اين سنّت را احياء كرد و اين عمل بعد از ايشان نيز متابعت شد.

قصص الأنبياء ( قصص قرآن - ترجمه قصص الأنبياء جزائرى)، ص: 97

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر